Ίσως να μην το έχετε σκεφτεί με αυτόν τον τρόπο, αλλά τα ελαστικά είναι όπως τα αξεσουάρ μόδας, Είναι τα κοσμήματα που συμπληρώνουν και τη σχεδίαση του αυτοκινήτου σας και συνδυάζονται με αυτήν. Από το ελαστικό δεν προσδοκάται μόνο να προσφέρει πρόσφυση, ελκτικότητα, προσκόλληση στο έδαφος και να είναι ένα στοιχείο της ανάρτησης, έχει επίσης να φαίνεται όμορφο. Όταν σχεδιάζεται ένα όχημα, το μοντέλο του σκαλίσματος στο πέλμα του ελαστικού είναι παράγων - κλειδί για το πώς θα σταθεί στο δάπεδο της έκθεσης αυτοκινήτων.
Όλα τα πέλματα ελαστικών μου φαίνονται ίδια...!
Είναι δύσκολο, αν όχι αδύνατον, να πούμε εάν ένα πέλμα ελαστικού δουλεύει καλύτερα από ένα άλλο, απλώς κοιτάζοντάς τα. Για να το θέσουμε απλά, τα μόνα πράγματα που σας συνδέουν με το δρόμο είναι αυτά τα τέσσερα πέλματα από γόμα, σε μέγεθος παλάμης. Έτσι, όπως μπορείτε να το φανταστείτε, είναι άκρως σημαντικά ως προς την παροχή υψηλών επιπέδων πρόσφυσης, ικανότητας στο φρενάρισμα, επιδόσεων και ασφάλειας. Ειδικώς υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η Michelin έχει 4,000 ανθρώπους αφιερωμένους στην έρευνα και στην ανάπτυξη, με τον μεγαλύτερο προϋπολογισμό R&D στον τομέα του ελαστικού.
Δομή, υλικά και μοντέλο σκαλίσματος πέλματος
Αυτά προσδίδουν σ' ένα ελαστικό τις ιδιότητες του που σχετίζονται με την ασφάλεια, τον έλεγχο και το κόστος χρήσης. Ενώ η δομή δεν είναι ορατή, το σχέδιο σκαλίσματος στο πέλμα από μαύρη γόμα είναι ορατό και πολύ μάλιστα. Ας δούμε πώς αυτό επιδρά σε δύο μετρήσεις - κλειδιά των επιδόσεων:- Ασφάλεια (πρόσφυση σε βρεγμένο έδαφος)
- Απόλαυση του ελέγχου (κράτημα σε στεγνό έδαφος)
ΠΡΟΣΦΥΣΗ ΣΕ ΒΡΕΓΜΕΝΕΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΕΣ
Για ν' αρχίσετε ν' αντιλαμβάνεστε τον ρόλο του πέλματος του ελαστικού σε βρεγμένο έδαφος, είναι χρήσιμο να το σκεφτείτε ως αντλία νερού. Όσο περισσότερα αυλάκια έχει το πέλμα του ελαστικού σας, τόσο περισσότερο νερό μπορεί να αντλεί και να απομακρύνει από την επιφάνεια επαφής του με την επιφάνεια του δρόμου. Έτσι έχετε περισσότερη πρόσφυση. Κατά αξιοπρόσεκτο τρόπο, συλλέγει το νερό και μετά το απομακρύνει από την επιφάνεια επαφής σε μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου μόνον. Το ελαστικό διαστάσεων 195/65 R 15, για παράδειγμα, μπορεί να απομακρύνει σχεδόν 15 λίτρα νερού ανά δευτερόλεπτο.Ποσοστό σκαλίσματος
- Όσο μεγαλύτερο είναι το ποσοστό σκαλίσματος της γόμας, τόσο μεγαλύτερη είναι και ικανότητα του σκαλίσματος του πέλματος να συλλέγει και να αντλεί νερό.
Σχήμα και διάταξη
- Όπως σ' ένα σύστημα αποστράγγισης, το σχήμα των σκαλισμάτων του πέλματος (συμμετρικά, κατευθυντήρια, ασύμμετρα) καθορίζει πόσο γρήγορα αποστραγγίζουν το νερό από την επιφάνεια επαφής.
Εγκοπές
Πρόκειται για λεπτές σχισμές στην επιφάνεια της γόμας, που αυξάνουν την ελκτικότητα σε βρεγμένο ή παγωμένο έδαφος. Δουλεύοντας όπως οι υαλοκαθαριστήρες του παρμπρίζ, οι εγκοπές βοηθούν τα κυβίδια και τα αυλάκια ενός ελαστικού να αποστραγγίζουν το νερό και να το απομακρύνουν.ΚΡΑΤΗΜΑ ΣΕ ΣΤΕΓΝΟ ΕΔΑΦΟΣ
Η ακαμψία του σκαλίσματος του πέλματος είναι ένα από τα στοιχεία - κλειδιά που συμβάλλουν στον ακριβή έλεγχο και στην απόκριση στις εντολές από το τιμόνι.Η ακαμψία του σκαλίσματος του πέλματος επιτυγχάνεται:
Το προφίλ του ελαστικού
- Ένα επίπεδο προφίλ με τετράγωνους ώμους προσφέρει καλή στήριξη στις στροφές.
Το πλήθος των εγκοπών
- Όσο μικρότερο είναι το ποσοστό σκαλίσματος του πέλματος, τόσο περισσότερη γόμα βρίσκεται σε άμεση επαφή με το έδαφος και τόσο καλύτερο είναι το επίπεδο πρόσφυσης.
Μεγάλα μπλοκ γόμας στο πέλμα
Τα μεγάλα μπλοκ γόμας στο πέλμα περιορίζουν την κινητικότητα του σκαλίσματος του πέλματος χάρη στον όγκο τους.Εγκοπές που αυτομπλοκάρονται
Τα μπλοκ του πέλματος, κομμένα σε πολλές εγκοπές, μειώνουν την ακαμψία του σκαλίσματος του πέλματος. Για να ελεγχθεί αυτό το φαινόμενο, εισάγουμε σύμπλεγμα τρισδιάστατων εγκοπών, που κλειδώνουν μαζί κάτω από φορτίο.Με τη χρήση των ελαστικών, τα πέλματα φθείρονται και αυτό περιορίζει την αποτελεσματικότητά τους ως προς την παροχή ελκτικότητας. ΓΙ' αυτό να ελέγχετε το βάθος σκαλίσματος του πέλματός σας τακτικά, τουλάχιστον μια φορά το μήνα. Τα ελαστικά πρέπει να αντικαθίστανται όταν το βάθος σκαλίσματος στο πέλμα πλησιάζει στα 1.6 mm. Ή και κάτω από αυτό. Αυτό επειδή δεν θα μπορείτε πλέον να οδηγείτε με επαρκή ασφάλεια, και επίσης μπορεί να παραβαίνετε το νόμο. Ένα ελαστικό με φθαρμένο πέλμα μπορεί να γίνει επικίνδυνο, γι' αυτό πρέπει ν' αντικατασταθεί. Ο προμηθευτής σας σε ελαστικά, μπορεί να σας εφοδιάσει μ' ένα μετρητή ελαστικού
με πληροφορίες απο https://lazaridi-tires.gr